შეფასებები ეროვნული სასწავლო გეგმიდან
დაწყებით კლასებში მათემატიკაში განსაკუთრებული ყურადღება მიექცევა შემდეგ უნარ-ჩვევებს:
·
არითმეტიკული
მოქმედებების შესრულება (მათ შორის საგანთა ერთობლიობების გამოყენებით);
·
მოქმედებების სიტყვიერი აღწერა
(მაგალითად: ”...ჯერ”, ”...ით”);
·
რიცხვების ჩაწერა და
დასახელებები;
·
გეომეტრიული
ფიგურების ამოცნობა და მათი აღწერა;
·
ფიგურების
კონსტრუირება;
·
ფიგურების
ურთიერთგანლაგების აღწერა;
·
მანძილის გაზომვისა
და განსაზღვრის ხერხების / საშუალებების ცოდნა და გამოყენება;
·
მარტივი
კანონზომიერებების ამოცნობა და გავრცობა (მაგალითად: საგანთა მიმდევრობები,
რიცხვების პერიოდული მიმდევრობები, ფიგურების მოზაიკური განლაგება);
·
მიმართულების,
გადაადგილების და მარშრუტის სიტყვიერი აღწერა და სქემატური გამოსახვა;
·
ტერმინების:
"ყველა", "ყოველი", "თითოეული", ზოგიერთი",
"ერთ-ერთი", "არცერთი", "ერთადერთი" გამოყენება
რიცხვების თვისებების ან რიცხვთა ერთობლიობებს შორის მიმართებების დადგენისას;
·
მონაცემთა დალაგება,
დაჯგუფება და კლასიფიკაცია მითითებული კრიტერიუმების მიხედვით;
·
საზომი ერთეულების
(მანძილის, დროის, ფულის ერთეულების) და მათ შორის მიმართებების ცოდნა და
გამოყენება.
დაწყებით კლასებში ქართულ ენაში განსაკუთრებული ყურადღება უნდა მიექცეს შემდეგ უნარ-ჩვევებს:
·
ხმამაღალი კითხვა;
·
ჩუმი კითხვა (მარტივი საკითხავი
ამოცანების დამოუკიდებლად გადაჭრა);
·
გამოწერა;
·
გადაწერა;
·
კარნახით წერა;
·
წარმოსახვის უნარი;
·
ეპიზოდების თხრობა;
·
შინაარსის ვრცლად და
მოკლედ გადმოცემა;
·
შინაარსის გადმოცემა
საკვანძო სიტყვებზე დაყრდნობით.
მოსწავლის
სახელი და გვარი --------------------------------------
თარიღი
--------------------------
---------------- შეუძლია
|
კარგად
|
საშუალოდ
|
ჯერჯერობით უჭირს
|
აღწეროს ილუსტრაცია.
|
|||
მეტყველებისას
გამოიყენოს
წინადადების მოდალობები (თხრობა, შეკითხვა, თხოვნა, ბრძანება)
და გადმოსცეს შესაბამისი ინტონაციით.
|
|||
მკაფიოდ გამოთქვას ბგერები სიტყვაში.
|
|||
პაუზით გამოყოს სიტყვები ერთმანეთისგან.
|
|||
წინადადების დასრულება გამოხატოს
პაუზით და შესაბამისი ინტონაციით.
|
|||
დასვას / უპასუხოს
შეკითხვებს მოსმენილ ტექსტთან დაკავშირებით.
|
|||
სიტყვა დაყოს მარცვლებად, მარცვლები გააერთიანოს სიტყვებად.
|
|||
სიტყვები დაშალოს ბგერებად, ბგერები გააერთიანოს სიტყვებად.
|
დამრიგებელი:
შეფასება კითხვაში პირველი კლასი
მოსწავლის
სახელი და გვარი --------------------------------------
თარიღი
--------------------------
--------------- შეუძლია
|
კარგად
|
საშუალოდ
|
ჯერჯერობით უჭირს
|
თავისუფლად
იცნოს ხშირად გამოყენებული სიტყვის
ორთოგრაფიული ხატი.
|
|||
ანბანის
ყველა ასოს ცნობა.
|
|||
ასოები გაამთლიანოს
მარცვლებად, მარცვლები - სიტყვებად.
|
|||
გააგრძელოს
სხვის მიერ დაწყებული კითხვა
სათანადო ადგილიდან.
|
|||
დამოუკიდებლად
გაიგოს
სავარჯიშოს პირობა.
|
|||
ტექსტიდან
ამოკრიბოს კონკრეტული ინფორმაცია.
|
|||
შექმნას მთლიანი ზღაპრის ან ცალკეული ეპიზოდის ილუსტრაციები.
|
|||
მთლიანობაში
დააკვირდეს ტექსტის კომპოზიციურ აგებულებას და დაასახელოს ტექსტის მაორგანიზებელ ელემენტები (სათაური,
ილუსტრაცია, წარწერა, აბზაც, ლოგოს, ტიპოგრაფიულ მახასიათებლები, მაგ., მსხვილი შრიფტი და
სხვ.)
|
დამრიგებელი:
შეფასება წერაში პირველი კლასი
მოსწავლის
სახელი და გვარი --------------------------------------
თარიღი
--------------------------
--------------- შეუძლია
|
კარგად
|
საშუალოდ
|
ჯერჯერობით უჭირს
|
ხაზოვან
სისტემაში დაიცვას
ასოთა განლაგების პრინციპი.
|
|||
ნაბეჭდი
ფურცლიდან/დაფიდან გადაწეროს სიტყვები, წინადადებები.
|
|||
კარნახით
დაწეროს
ასოები, მარცვლები, სიტყვები.
|
|||
დამოუკიდებლად დაწეროს
სიტყვები, რომელთა ორთოგრაფიული ხატი მისთვის
ნაცნობია.
|
|||
წერილობით
უპასუხოს მარტივ კითხვებს.
|
|||
წინადადების
ბოლოს სათანადოდ გამოიყენოს სასვენი ნიშნები.
|
განმავითარებელი კომენტარების შეფასების რუბრიკა
მოსწავლის სახელი და გვარი----------------------------------------------------- თარიღი
-----------------
კომენტარები
|
|
დამაკმაყოფილებელი
|
ხანდახან დამოუკიდებლად
ვერ ართმევს თავს მასწავლებლის მითითებებს, იჩენს ინიციატივას,თუმცა გაუბედავად აფიქსირებს
საკუთარ აზრს.არასრულყოფილად ასრულებს მოცემულ დავალებას.თუმცა ამჟღავნებს მონდომებას
ცოდნის მიღებისათვის და პოზიტიურად არის განწყობილი სწავლისადმი.მოწესრიგებულია და
დისციპლინირებული.
|
კარგი
|
გონივრულად შეუძლია
მუშაობა, დამოუკიდებლად და ხარისხიანად
ასრულებს ყველა დავალებას. კონტაქტურია,აქვს საკუთარი პოზიციის გამოხატვისა
და სხვისი აზრის მოსმენის უნარი.პასუხისმგებელია სამუშაოს ხარიხსზე.აქვს ლიდერის
თვისებები.ეხმარება კლასელებს სამუშაოს შესრულებაში.შეუძლია
ემოციების მართვა.მოწესრიგებულია და დისციპლინირებული.
|
ძალიან მომეწონა პირველი კლასის შეფასების რუბლიკები.ჩემს პრაქტიკაშიც ვიხელმძღვანელებ.დიდი მადლობა
ОтветитьУдалитьმეც ძალიან მომეწონა . მივესალმები იმ პედაგოგებს რომლებსაც არ ეზარებათ მუშაობა და სხვებს უმსუბუქებენ შრომას.დიდი მადლობა და წარმატებები ცხოვრებაში.
ОтветитьУдалитьЭтот комментарий был удален автором.
ОтветитьУдалитьმომეწონა, გამოვიყენებ პრაქტიკაში. დიდი მადლობა.
ОтветитьУдалитьმომეწონა მადლობა.
ОтветитьУдалитьდიდი მადლობა, საინტერესოა
ОтветитьУдалитьძალიან მომეწონა, გამოვიყენებ.გმადლობ .
ОтветитьУдалитьლაკონური და კონკრეტული! კარგია!
ОтветитьУдалитьმომეწონა. მაიტერესებს, როდის, სასწავლო პროცესის რა ეტაპზე იყენებთ რუბრიკას?
ОтветитьУдалитьკარგია, მომეწონა, სწორედ ის არის რაც ნამდვილად უნდა დაძლიოს პირველი კლასის მოსწავლემ. კარგი იქნებოდა საშუალო და სუსტი მოსწავლეებისათვის პრობლემის დაძლევის გზებიც მიგეთითებინა
ОтветитьУдалитьძალიან მომეწონა რუბრიკები.
ОтветитьУдалитьმადლობა ასეთი ამომწურავი ინფორმაციისთვის.ეს არის კომუნიკაციის და აზრთა გაზიარების კარგი საშუალება.წარმატებები მინდა გისურვო ქალბატონო ელენე
ОтветитьУдалитьმომეწონა, თუმცა სასურველი იქნებოდა განმავითარებელი შეფასების ბოლოს რეკომენდაციის სახით მიწოდებულ იქნას,რა აქვს გასაუმჯობესებელი და რა გზით, რა ხერხებით, როგორი ტიპის დავალებების შესრულებით იქნება მისთვის დაძლევადი ეს პრობლემა.
ОтветитьУдалитьმადლობა!
ОтветитьУдалитьკარგი იყო მომეწონა ! წარმატებები!
ОтветитьУдалитьძალიან საინტერესო და ღირებ ული ნაშრომია....სიხარულით გამოვიყენებ..წარმატებებს გისურვებთ...
ОтветитьУдалитьმომეწონა, მადლობა!
ОтветитьУдалитьძალიან მომეწონა
ОтветитьУдалитьძალიან მომეწონა პირველი კლასის განმავითარებები შეფასება
ОтветитьУдалитьძალიან მომეწონა და გამოვიყენე. მადლობა
ОтветитьУдалитьძალიან მომეწონა მადლობა .გამოვიყენე
ОтветитьУдалитьმადლობა, მომეწონა პირველი კლასის განმავითარებელი შეფასება.
ОтветитьУдалитьმადლობა თქვენ შინაარსიანი დახმარებისთვის
ОтветитьУдалить