სარჩევი

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

პირველკლასელთა შეფასებები

        
                     შეფასებები ეროვნული სასწავლო გეგმიდან
 დაწყებით კლასებში  მათემატიკაში  განსაკუთრებული  ყურადღება მიექცევა  შემდეგ უნარ-ჩვევებს:
·        არითმეტიკული მოქმედებების შესრულება (მათ შორის საგანთა ერთობლიობების გამოყენებით);
·        მოქმედებების სიტყვიერი აღწერა (მაგალითად: ”...ჯერ”, ”...ით”);
·        რიცხვების ჩაწერა და დასახელებები;
·        გეომეტრიული ფიგურების ამოცნობა და მათი აღწერა;
·        ფიგურების კონსტრუირება;
·        ფიგურების ურთიერთგანლაგების აღწერა;
·        მანძილის გაზომვისა და განსაზღვრის ხერხების / საშუალებების ცოდნა და გამოყენება;
·        მარტივი კანონზომიერებების ამოცნობა და გავრცობა (მაგალითად: საგანთა მიმდევრობები, რიცხვების პერიოდული მიმდევრობები, ფიგურების მოზაიკური განლაგება);
·        მიმართულების, გადაადგილების და მარშრუტის სიტყვიერი აღწერა და სქემატური გამოსახვა;
·        ტერმინების: "ყველა", "ყოველი", "თითოეული", ზოგიერთი", "ერთ-ერთი", "არცერთი", "ერთადერთი" გამოყენება რიცხვების თვისებების ან რიცხვთა ერთობლიობებს შორის მიმართებების დადგენისას;
·        მონაცემთა დალაგება, დაჯგუფება და კლასიფიკაცია მითითებული კრიტერიუმების მიხედვით;
·        საზომი ერთეულების (მანძილის, დროის, ფულის ერთეულების) და მათ შორის მიმართებების ცოდნა და გამოყენება.

 დაწყებით კლასებში ქართულ ენაში განსაკუთრებული ყურადღება უნდა მიექცე შემდეგ უნარ-ჩვევებს:
·        ხმამაღალი კითხვა;
·        ჩუმი კითხვა (მარტივი საკითხავი ამოცანების დამოუკიდებლად გადაჭრა);
·        გამოწერა;
·        გადაწერა;
·        კარნახით წერა;
·        წარმოსახვის უნარი;
·        ეპიზოდების თხრობა;
·        შინაარსის ვრცლად და მოკლედ გადმოცემა;
·        შინაარსის გადმოცემა საკვანძო სიტყვებზე დაყრდნობით.

 შეფასება       ზეპირმეტყველებაში                       პირველი კლასი
მოსწავლის სახელი და გვარი --------------------------------------
თარიღი --------------------------


----------------  შეუძლია


კარგად

საშუალოდ

ჯერჯერობით უჭირს
აღწერს ილუსტრაცია.



მეტყველებისას გამოიყენს წინადადების მოდალობებ (თხრობა, შეკითხვა, თხოვნა, ბრძანება) და გადმოსცეს შესაბამის ინტონაციით.



მკაფიოდ გამოთქვას ბგერებ სიტყვაში.



პაუზით გამოყოს სიტყვებ ერთმანეთისგან.



წინადადების დასრულება გამოხატს პაუზით და შესაბამისი ინტონაციით.



დასვას / პასუხოს შეკითხვებს მოსმენილ ტექსტთან დაკავშირებით.



სიტყვა დაყოს მარცვლებად, მარცვლებ გააერთიანს სიტყვებად.



სიტყვებ დას ბგერებად, ბგერებ გააერთიანს სიტყვებად.




               დამრიგებელი:

                          შეფასება         კითხვაში                     პირველი კლასი
მოსწავლის სახელი და გვარი --------------------------------------
თარიღი --------------------------

---------------  შეუძლია


კარგად

საშუალოდ

ჯერჯერობით უჭირს
თავისუფლად ცნოს ხშირად გამოყენებული  სიტყვის ორთოგრაფიულ ხატი.



ანბანის ყველა ასოს ცნობა.



ასოებ გაამთლიანს მარცვლებად, მარცვლებ - სიტყვებად.



გააგრძელს სხვის მიერ დაწყებულ კითხვა სათანადო ადგილიდან.



დამოუკიდებლად გაიგს სავარჯიშოს პირობა.



ტექსტიდან ამოკრიბოს კონკრეტულ ინფორმაცია.



შექმნს მთლიანი ზღაპრის ან ცალკეული ეპიზოდის ილუსტრაციები.



მთლიანობაში დააკვირდე ტექსტის კომპოზიციურ აგებულებას და დაასახელს ტექსტის მაორგანიზებელ ელემენტებ (სათაურ, ილუსტრაცია, წარწერა, აბზაც, ლოგოს, ტიპოგრაფიულ მახასიათებლებ, მაგ., მსხვილ შრიფტ და სხვ.)





დამრიგებელი:


                    შეფასება    წერაში         პირველი კლასი
მოსწავლის სახელი და გვარი --------------------------------------
თარიღი --------------------------

---------------  შეუძლია


კარგად

საშუალოდ

ჯერჯერობით უჭირს
ხაზოვან სისტემაში დაიცვს ასოთა განლაგების პრინციპ.



ნაბეჭდი ფურცლიდან/დაფიდან გადაწერს სიტყვებ, წინადადებები.



კარნახით დაწერს ასოებ, მარცვლებ, სიტყვები.



დამოუკიდებლად დაწერს სიტყვებ, რომელთა ორთოგრაფიული ხატი მისთვის ნაცნობია. 



წერილობით პასუხოს მარტივ კითხვებს.



წინადადების ბოლოს სათანადოდ გამოიყენს სასვენ ნიშნებ.





დამრიგებელი:     


            განმავითარებელი კომენტარების შეფასების რუბრიკა
   მოსწავლის სახელი და გვარი-----------------------------------------------------                                   თარიღი -----------------

კომენტარები
დამაკმაყოფილებელი
ხანდახან დამოუკიდებლად ვერ ართმევს თავს მასწავლებლის მითითებებს, იჩენს ინიციატივას,თუმცა გაუბედავად აფიქსირებს საკუთარ აზრს.არასრულყოფილად ასრულებს მოცემულ დავალებას.თუმცა ამჟღავნებს მონდომებას ცოდნის მიღებისათვის და პოზიტიურად არის განწყობილი სწავლისადმი.მოწესრიგებულია და დისციპლინირებული.
კარგი
გონივრულად  შეუძლია    მუშაობა, დამოუკიდებლად და ხარისხიანად  ასრულებს ყველა დავალებას. კონტაქტურია,აქვს საკუთარი პოზიციის გამოხატვისა და სხვისი აზრის მოსმენის უნარი.პასუხისმგებელია სამუშაოს ხარიხსზე.აქვს ლიდერის თვისებები.ეხმარება კლასელებს  სამუშაოს შესრულებაში.შეუძლია ემოციების მართვა.მოწესრიგებულია და დისციპლინირებული.
  

23 комментария:

  1. ძალიან მომეწონა პირველი კლასის შეფასების რუბლიკები.ჩემს პრაქტიკაშიც ვიხელმძღვანელებ.დიდი მადლობა

    ОтветитьУдалить
  2. მეც ძალიან მომეწონა . მივესალმები იმ პედაგოგებს რომლებსაც არ ეზარებათ მუშაობა და სხვებს უმსუბუქებენ შრომას.დიდი მადლობა და წარმატებები ცხოვრებაში.

    ОтветитьУдалить
  3. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить
  4. მომეწონა, გამოვიყენებ პრაქტიკაში. დიდი მადლობა.

    ОтветитьУдалить
  5. დიდი მადლობა, საინტერესოა

    ОтветитьУдалить
  6. ძალიან მომეწონა, გამოვიყენებ.გმადლობ .

    ОтветитьУдалить
  7. ლაკონური და კონკრეტული! კარგია!

    ОтветитьУдалить
  8. მომეწონა. მაიტერესებს, როდის, სასწავლო პროცესის რა ეტაპზე იყენებთ რუბრიკას?

    ОтветитьУдалить
  9. კარგია, მომეწონა, სწორედ ის არის რაც ნამდვილად უნდა დაძლიოს პირველი კლასის მოსწავლემ. კარგი იქნებოდა საშუალო და სუსტი მოსწავლეებისათვის პრობლემის დაძლევის გზებიც მიგეთითებინა

    ОтветитьУдалить
  10. ძალიან მომეწონა რუბრიკები.

    ОтветитьУдалить
  11. მადლობა ასეთი ამომწურავი ინფორმაციისთვის.ეს არის კომუნიკაციის და აზრთა გაზიარების კარგი საშუალება.წარმატებები მინდა გისურვო ქალბატონო ელენე

    ОтветитьУдалить
  12. მომეწონა, თუმცა სასურველი იქნებოდა განმავითარებელი შეფასების ბოლოს რეკომენდაციის სახით მიწოდებულ იქნას,რა აქვს გასაუმჯობესებელი და რა გზით, რა ხერხებით, როგორი ტიპის დავალებების შესრულებით იქნება მისთვის დაძლევადი ეს პრობლემა.

    ОтветитьУдалить
  13. Анонимный1/05/2023

    მადლობა!

    ОтветитьУдалить
  14. Анонимный1/08/2023

    კარგი იყო მომეწონა ! წარმატებები!

    ОтветитьУдалить
  15. ძალიან საინტერესო და ღირებ ული ნაშრომია....სიხარულით გამოვიყენებ..წარმატებებს გისურვებთ...

    ОтветитьУдалить
  16. Анонимный5/13/2023

    მომეწონა, მადლობა!

    ОтветитьУдалить
  17. Анонимный5/17/2023

    ძალიან მომეწონა

    ОтветитьУдалить
  18. Анонимный5/22/2023

    ძალიან მომეწონა პირველი კლასის განმავითარებები შეფასება

    ОтветитьУдалить
  19. Анонимный5/25/2023

    ძალიან მომეწონა და გამოვიყენე. მადლობა

    ОтветитьУдалить
  20. Анонимный1/01/2024

    ძალიან მომეწონა მადლობა .გამოვიყენე

    ОтветитьУдалить
  21. Анонимный5/06/2024

    მადლობა, მომეწონა პირველი კლასის განმავითარებელი შეფასება.

    ОтветитьУдалить
  22. Анонимный5/29/2024

    მადლობა თქვენ შინაარსიანი დახმარებისთვის

    ОтветитьУдалить

სიამოვნებით გავეცნობი თქვენს მოსაზრებებს, ნუ დაიზარებთ კომენტარის დატოვებას, ჩემთვის ეს მნიშვნელოვანია! :)